Ustaz Azhar Idrus di YK

Wah lama dah tak berblog, yelah sebelum cuti hari tu sibuk sikit, dengan budak nak trial dan sempena kedatangan Ustaz Azhar Idrus aka UAI di Yayasan Khairiah.
Kedatangan UAI ke Yayasan Khairiah adalah julung kalinya kedatangannya ke daerah baling, jadi macam- macam persiapanlah yang kena dibuat oleh pihak sekolah nak- nak lagi sekarang ni hujan tak menentu.
Maka dua minggu sebelumketibaan UAI ke YK macam-macamlah persiapan yang dilakukan, tebang pokok, cuci asrama, nak adjust dengan polis trafik almaklumlah YK ni kan dekat dengan highway Grik - Kelantan jadi nak kena kawallah supaya tak terjadi kesesakkan yang teruk.
So, tiba hari yang dinanti pakatlah semua sibuk, dari guru hinggalah ke anak murid.Anggaran orang yang akan hadir sekitar 30 - 40k , wahhhh ramainya.Tu yang pakat sibuk.
Tiba waktu yang dinanti, sepatutnya UAI sampai kul 9 malam tapi disebabkan trafic jem sejauh 2 km akhirnya sampailah UAI ke YK pada jam 9.30 malam.punyalah ramai orang sampai tak nampak tanah, nampak kepala orang je kat dataran tu.Punyalah ramai manusia yang nak menengoknya sampaikab kami yang warga sekolah ni pun kena pandai-pandailah kalau nak tengok dia.Tapi apa yang tak seronoknya bila masih lagi ada segelintir pemuda yang nenghisap rokok di situ.Malu sngguh aih, macam tak dan nak hisap rokok satlagi.
Habis majlis pukul 11.30 malam pastu ada sesi bersalamab dengan UAI, tapi untuk orang lelaki jelah kalau orang perempuan pun nak bersalaman tu namanya buang tebiat.
Jadinya ajk yang terlibat ni kenalah mengemaskan tempat program tu sebelum balik, almaklumlah dah mula cuti, budak pun dah mula balik rumah kalau tak kemas lepastu pakat tak kemas dah.
Sampai rumah dah pukul 1.30 pagi, badan dah rasa macam nak patah so sebelum tidur telan ostematrix dulu supaya esok pagi bangun taklah lesu sangat sebab bak kena mark kertas. .
Jom kita usha gambar majlis tu....

tempat ceramah



Pentas ceramah


UAI in YK




Sebahagian tetamu yang hadir

Comments

Popular Posts