CARA MERAWAT BUASIR

Hari ni saya nak cerita sikit cara nak merawat luaran, buasir luaran ni bilamana usus tu dah terkeluar sedikit dan membengkak.
Sebelum tu nak cerita simptom dan penyebab buasir luaran.Simptom awal dia rasa gatal di lubang dubur, kemudian barulah terjadi buasir luaran ni.Puncanya, biasanya disebabkan sembelit, terlalu lama duduk, kerap mengangkat benda berat dan bersalin.
Cara mengubatinya, pertama sekali cuba elakkan perkara diatas, kalau tak boleh juga hadapilah dengan tabah  hahaha.
O.k, cara pertama rendamkan punggung anda kedalam air suam yang telah dicampurkan dengan garam dan asam jawa, yang ni saya tak taulah keberkesanannya sebab tak pernah try.
Cara saya sapu ubat herbanika nona roguy yang untuk orang bersalin tu kat tempat yang bengkak dan sakit tu sambil tolak ia masuk ke dalam.Ia dapat mengurangkan rasa sakit dan mengecutkan bengkak.Sambil tu saya makan ostematrix shaklee untuk memudahkan pembuangan.
Kenapa saya guna minyak nona roguy sebab ia mempercepatkan surut bengkak dan menghilangkan rasa sakit.Sakitnya buasir luaran ni sampai kita rasa macam nak demam, badan rasa seram sejuk dan macam ada orang letak cili kat punggung kita, so bila letak minyak nona roguy tu hilanglah rasa2 tu .
Untuk sembelit pulat banyakkan makan sayur sawi dan minum air banyak.
Ni minyak nona roguy dan ostematrix.
o.k, selamat mencuba.


Comments

Post a Comment

Popular Posts