Menu plan detox

Selalu kita dengar air detox, tea detox dan  pelbagai lagi makanan dan minuman berkaitan dengan detox. Detox adalah makan makanan yang betul untuk mengeluarkan toksin dari badan dan detox tidak menyebabkan CIRIT -BIRIT.
Di sini saya sertakan menu plan untuk detox selama 7 hari.


Di sni permulaan perjalanan gaya pemakanan yang betul anda akan bermula.




Hari 1

Semua adalah SERAT.
Mulakan pengembaraan Detoks anda dengan Serat untuk membuang segala sisa pepejal dari tubuh anda dan meneutralkan sistem pencernaan anda.
Pastikan anda mengambil sayur mentah. Jadikan ia salad atau kerabu.




Hari 2

Semua adalah SUP.
Sup detoks memerlukan campuran kandungan yang paling sihat sebanyak mungkin didalam satu mangkuk untuk membuang segala lemak.


Hari 3

Semua adalah WARNA.
Vitamin dan mineral dari buah dan sayur pelbagai warna membantu mengaktifkan enzim detox yang memusnahkan toksin serta mengelakkan kemusnahan pada sel.




Hari 4

Semua adalahTENAGA.
Sumber protein yang baik meningkatkan jisim otot, memberi anda tenaga dari sejam ke jam seterusnya, dan membantu anda pergi lebih jauh!




Hari 5

Semua adalah KECERGASAN.
Kekal fokus, tingatkan tumpuan mental dan dapatkan semula gaya hidup anda melalui pelan Detoks!



Hari 6

Semua adalah KARBO.
Jadikan pengawalan pengambilan karbohidrat sebagai tabiat untuk membantu mengekalkan berat badan anda dan kesihatan optimum.




Hari 7

Semua adalah PERMULAAN SEGARJadi, cubalah detox dengan pemak.anan yang sihat dan penuh dengan nutrisi.


Detox bukan bermaksud anda akan mengalami cirit birit dan rasa lesu, tapi detox adalah mengambil makanan yang sihat dan rasa yang lebih sihat.Selepas anda lakukan detox amalkan  gaya pemakanan suku suku separuh iaitu suku nasi atau karbohidrat, suku lauk atau protien dan setengah sayur-sayuran atau fiber.
Kekalkan  gaya pemakanan yang sihat dan betul untuk kekal sihat dan cergas.

Comments

Popular Posts